Monday, March 9, 2009

cuti-cuti malaysia vol 1

salam all once again.. this is my 2nd entry for today.. nak citer pasal weekend yg memenatkan.. weekend hari tu plan yg bebudak 11 buat selam hampir 4 bulan menjadi gak.. family holiday ke PD.. ahahha bunyi mcm jauh je tapi menyeronokkan.. semua sekali yg pergi adalah 11 family.. walaupun aku tak bawa family sekadar bawa kekasih hatiku and adik lelaki aku tetapi aku cukup seronok bila tgk kekasih hatiku pun seronok.. mmg percutian kali nie yang sepatutnya "lengkap" jadi tak lengkap tetapi dengan kehadiran kekasih hatiku buat aku rase semuanya lengkap..

perjalanan dimulakan dengan perjumpaan di R&R Dengkil pada pukul 8am.. but biasa la janji melayu akhirnya dapat gak dikumpulkan semua pada pukul 8.30am.. acara pertama ialah sarapan.. aku hanya balun sandwich je.. kekasih hatiku balun nasi lemak sebungkus.. suka aku tgk dia makan.. sebab mengenali dia sungguh susah nak suruh makan.. setelah semua selesai makan dalam pukul 9.30am.. kami semua bertolak ke PD.. jalan tak sesak tapi kami sampai PD kira-kira 11am lebih kerana terpaksa berhenti 2 kali kerana kaum² ibu hendak ke tandas.. bukan kaum ibu je anak² sekali.. so peluang nie digunakan sepenuhnya oleh kaum² bapa untuk menyedut "herba"... perjalanan kami tak la selaju seperti mana kami buat semasa kami bujang dulu.. dulu tak perlu fikirkan siapa penumpang sekarang semua itu harus ambil kira.. anak/bini/pembantu rumah/adik etc.. hahahha.. kena la beringat kan.. itu yang jadi 1 jam lebih tu..

sampai ke destinasi iaitu teluk kemang tak la ramai orang seperti yang kami jangkakan.. cari tempat bawah pokok je sewa khemah 2 unit.. aku tgh kekasih hatiku dah tak sabar nak berendam.. dari dalam kete nampak ke laut tu dah bising nak mandi.. lepas letak lauk-pauk aku tukarkan baju kekasih hatiku then boy bawa dia ke pantai.. tapi tak lama kejap je dia nak aku gak yg teman dia.. so terpaksa aku lak tukar seluar.. mandi ala kadar (*satu jam lebih gak la) then naik untuk makan tengahari lak.. sambal sotong aku menjadi menu utama selepas ayam masak lemak yg dibawa oleh lan basi la tetiba.. so pegi la beli ikan keli sikit untuk buat tambahan lauk.. alhamdulillah habis semuanya.. lepas makan sambung balik mandi.. tapi tak lama dalam 10 minit je sebab kaum bapa nak naik banana boat.. lepas banana boat baru kami ke Tiara untuk check in.. lepas dapat kunci masuk bilik je aku, kekasih hatiku and bos terus terbongkang sampai ke petang.. petang acara diteruskan di pool site lak.. erm.. sukanya kekasih hatiku berenang sana berenang sini.. gelap dah muka and badan tu walaupun dia pakai sun block.. aku yg tak pakai apa² nie seharusnya la gelap and sekrg nyesal sebab kulit dah mula mengelupas..

malam acara kami ialah dinner kat D'Princess sampai kul 11 malam.. then semua masuk tidokan anak² and "tidokan kaum ibu" hahahhahha kaum lelaki jumpa balik kat bilik ajip untuk sessi tgk badminton all england, PS2 and cards.. tapi biasa la seharusnya acara cards yg ambil masa lama sekali.. acara kaum bapa habis at 4am..

sambungkan cite cuti-cuti malaysia bersambung di vol ke 2 nanti... adios all..

note twentyone: penat lagi nie!!!

No comments:

Post a Comment