Wednesday, May 13, 2009

tah apa tajuk tah..

Salam all..

3-4 hari nie adalah hari memenatkan bagi aku entah kenapa aku tak leh tido lately... dari balik keje lepas makan cuba lelapkan mata nie tapi kalau jam masih tidak menunjukkan ke angka 4am seharusnya aku tak leh tido.. mata aku makin merah... sakit kepala yg menyerang menambahkn lagi tekanan aku... walaupun sakit aku tetap mcm biasa tak de siapa tau aku sakit.. alasan aku cukup mudah.. tgk bola, rugby.. etc.. sekarang nie pun aku dah tak turun ke padang untuk latihan.. alasan kukuh.. aku dinasihatkan untuk tidak berlari mengeluarkan peluh.. secara automatiknya aku dah berhenti dari main bola.. atas nasihat itu.. walaupun hati tak nak tapi terpaksa.. tapi yg teruknya bila aku dah ada masa yg terluang nie semuanya terisi dengan aktiviti yang kurang elok.. tgk tv sambil menyedut herba yang kadang kala aku sendiri tak sedar berpack2 habisnya..

adik pernah menasihati.. tapi semuanya makin tak aku dengari.. alasan aku? tak tau nak buat apa.. nak menebas?? seharusnya lagi aku malas disebabkan sejuk diluar sana.. acara yg mungkin boleh aku buat pada ketika ini bowling.. erm satu2nya sukan yang tak keluarkan peluh.. tapi mcm biasa aku bukan boleh main lama sangat.. 2 game pasti lepas tu tangan aku sakit kesan dari kemalangan 12 thn lepas.. semua tak tau yg aku pernah hampir putus 3 jari aku 12 thn lepas ketika zaman sekolah.. ketika perasaan masih tak terkawal sehingga 3 jari aku nie penghujungnya sudah tiada deria rasanya.. tapi alhamdulillah bersyukur sangat dengan darah yg keluar dengan urat yang putus semuanya dah pulih sekrg walaupun deria rase 3 jari tak dapat dipulihkan sepenuhnya..

lately gak sejak aku dtg sini penyakit lama berulang.. ingat dah tak ada rupanya ada lagi.. erm takpe malas nak fikir penyakit tu.. kena.. tahan je la.. walaupun ada masanya aku tak akan tahan tapi setakat nie aku masih boleh ok.. antara sebab aku tak nak fikir sangat kerana kalau banyak fikir sakit tu makin menjadi2.. di sini satu je yg aku mintak sangat.. jangan sakit.. sebab? sini system medical dia teramat la membuatkan aku tension.. sakit apa pun kena buat appointment.. ada ke patut.. deman sikit tak ada hospital yg layan.. so aku kena make sure aisyah dijaga dengan betul.. biar aku sakit tapi jangan dia..

tadi aku sebut pasal bowling.. malam nie aku and most of malaysian akan main bowling.. kata dato' last training sebelum game sabtu nie.. yes sabtu nie ada game bowling anjuran kelab umno ACT.. bebudak student gak yg anjurkan.. aku akan join tapi hanya untuk pair je la..

sekarang nie aku dah senang nak bergerak sendirian.. dengan map je tau la aku nak cari jalan.. kete pun dah beli tunggu untuk dapatkan plat dari department of foreign affairs je.. then bertambah jauh la aku jalan.. buat masa nie aku masih pakai plat ACT yang biasa... dengan adanya kete nie perangai balik lambat dari office aku mula balik.. setiap hari lepas balik office pun aku akan ke lake burley griffin.. lepak sana dalam sejam baru aku balik rumah.. sambil dengar lagu yg di download oleh azura.. seharusnya herba akan bertambah2 masa itu.. hehheh yg penting aku tenang dalam keadaan itu..

ok la all.. aku nak sambung baca map.. baca map pernah korang buat?? apa la susah sangatkan beli je la GPS senang... hahhaahha mmg nak beli tapi tak ada masa..

note twentyone: don't chase your losses.. betul ke tak aku tak tau!!!

No comments:

Post a Comment